DIMITRIJE POPOVIĆ- KAZALIŠNI PLAKATI
U Gradskoj knjižnici, Starčevićev trg 6, u Zagrebu 1. 6. 2011. predstavljena knjiga Dimitrije Popović- KAZALIPŠNI PLAKATI-
U organizaciji Nacionalne zajednice Crnogoraca Hrvatske, Knjižnice Grada Zagreba- Gradska knjižnica i Skaner studija iz Zagreba predstavljena je knjiga DIMITRIJA POPOVIĆA- KAZALIŠNI PLAKATI, u prostorijama Gradske knjižnice, Starčevićev trg 6, 1. 6. 2011.
U ime domaćina prisutne je pozdravila mr.sc. Ljiljana Sabljak, voditeljica Gradske knjižnice, naglašavajući da je ovo predstavljanje početak suradnje s Nacionalnom zajednicom Crnogoraca Hrvatske. U ime izdavača obratili su se dr. sc. Radomir Pavićević i Dragi Savićević. O knjizi i plakatu kao temi kod Dimitrija Popovića govorila je povijesničarka umjetnosti Iva Körbler, i na kraju sam autor Dimitrije Popović.
. "...Najviše umjetničkih
plakata Dimitrije Popović radio je za opere, drame, balete i
solističke recitale u sklopu kazališnog projekta angažiranja
suvremenih živućih hrvatskih umjetnika, i jedno je sigurno: svaku
narudžbu plakata Dimitrije je doživljavao kao kompleksan, zahtjevan
i reprezentativan umjetnički zadatak.
I to je upravo ono što se promatraču svih tridesetak odabranih
umjetničkih plakata trenutačno vizualizira u svijesti: Dimitrije u
ovom žanru niti jednom ne funkcionira kao afirmirani umjetnik koji
u slavi vlastita imena svojim angažmanom i stilom podiže cijelo
značenjsko polje plakata i manifestacije na jedan (medijski) viši
nivo. Naprotiv. To mu nikako nije dovoljno. Svjestan je vlastite
odgovornosti i potrebne razine umjetničke motivacije, kreativnog
naboja koji mora prenijeti kroz crtež. Osjeća kako mora sve znati o
temi koju prikazuje, kako (se) i sam mora pustiti da ga fabula
opere ili drame odvedu kroz cijeli vrtlog lajtmotiva, zapleta,
emocija protagonista; do samoga dna, bez hirovitog ili koketnog
odrađivanja površinskih značenja. Za Dimitrija je područje plakata
jednako važan umjetnički izazov kao i njegovi veliki ciklusi
posvećeni istaknutim umjetnicima, književnicima ili biblijskim
ženskim likovima. Dapače, kao da je u svakom trenutku svjestan da
je takva mala likovna kompozicija zahtjevnija od velike partiture,
u kojoj uvijek ima dovoljno vremena i stavaka za provedbu teme i
njenih varijacija, za raskošno pokazivanje majstorstva..."
Iva Körbler